Jak rozpoznać nasycenie słowami kluczowymi podczas uruchamiania nowego bloga?

Kiedy tworzysz nowy blog, jedną z pierwszych decyzji, jakie musisz podjąć, jest to, ile badań słów kluczowych przeprowadzić przed jego uruchomieniem. W końcu sukces Twojego bloga będzie w dużej mierze zależał od tego, jak wiele osób będzie wyszukiwać te słowa kluczowe w Google i innych wyszukiwarkach, a więc ważne dla Ciebie będzie dobre pozycjonowanie. Jeśli podczas zakładania bloga będziesz śledzić gęstość słów kluczowych, będziesz wiedzieć, czy Twoje posty są zbyt rozbudowane czy zbyt mało rozbudowane w odniesieniu do danego słowa kluczowego. Pomoże Ci to utrzymać odpowiednią gęstość słów kluczowych i stale rozwijać bloga, nie trafiając w ścianę nasycenia słowami kluczowymi, gdzie czytelnicy nie mogą już znaleźć nowych treści na dany temat.

Co to jest nasycenie słowami kluczowymi?

Nasycenie słowami kluczowymi ma miejsce wtedy, gdy strona lub post zawiera określone słowo kluczowe tak często, że czytelnicy znudzili się czytaniem tego samego, albo przestała być w rankingu dla tego słowa kluczowego. W takim przypadku Twoje posty stają się nieefektywne, jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych czytelników.

  • Jeśli przesadzisz z optymalizacją bloga pod kątem wybranych słów kluczowych, czytelnicy szybko zauważą, że treść nie dotyczy danego tematu.

  • W takiej sytuacji czytelnicy albo będą zirytowani wysiłkiem, jaki trzeba włożyć w przeczytanie Twojego wpisu, albo w ogóle nie będą się nim zajmować.

  • W skrajnych przypadkach nasycenie słowami kluczowymi może również spowodować nałożenie kary przez Google na Twoją witrynę.

Dzieje się tak, gdy słowo kluczowe jest tak nadreprezentowane, że wygląda to na próbę manipulacji rankingiem, co jest niezgodne z warunkami korzystania z usług Google. Google pozycjonuje strony, które jego zdaniem są wartościowe. Zawsze należy starać się znaleźć równowagę między optymalizacją bloga pod kątem odpowiednich słów kluczowych a tworzeniem treści, które czytelnicy będą czytać z przyjemnością.

2 sposoby na wykrycie nasycenia słowami kluczowymi po uruchomieniu strony

Jeśli juz prowadzisz bloga, warto sprawdzić czy nie jest on przesycony słowami kluczowymi. Jest kilka sposobów na to:

  • Użyj planera słów kluczowych Google - Planer słów kluczowych Google jest świetnym narzędziem do sprawdzania, czy twój post nie jest przeoptymalizowany pod kątem danego słowa kluczowego. - Śledź ruch i zaangażowanie czytelników

  • Po kilku miesiącach funkcjonowania bloga, będziesz miał lepsze pojęcie o tym, czy trafiłeś na ścianę nasycenia słowami kluczowymi. Można również sprawdzić w Google Analytics, jak wielu czytelników angażuje się w Twoje wpisy. Jeśli liczba ta spada, istnieje duże prawdopodobieństwo, że nadużywasz jednego lub dwóch słów kluczowych.